Monday, January 14, 2008

Indier i min hemstad!


Sorry, only in Swedish:

Denna artikel står att läsa i Nya Wermlands Tidning:

"Nio indier smugglades till Arvika via en plomberad trailer från Luxemburg. De trodde att de kom till London."

Lite längre ned:
"– Är de här för att söka asyl kommer de att lämnas över till Migrationsverket. Men är de här illegalt blir det ett avvisningsbeslut och i väntan körs de till förvar i Flen, säger en polis. (...) Alla beslut fattas av beslutsfattare i utlänningsrätt, i det här fallet chefen för gränspolisen i Västerås. Chefen för gränspolisen i Värmland är på semester – i Indien."

Stackars indier, Arvika är liksom inte the place to be. Tror faktiskt att dessa 9 skulle vara de enda indierna där, någonsin... Men så som indierna i religionen har elefanter med många armar, så har Arvika sin fågelman, med fågelhuvud, köttig manskropp, två armar och tre (!) ben. Mitt på torget. Enastående vackert! Älskad av alla, saknad av ingen.

2 comments:

Anonymous said...

Salut Madame!

Je t'ai finalement trouvée sur la net! Comment ca va la bas? Es-que t'as trouvé ta place dans le monde canadien?

Moi, je vais bien! Je suis grosse come une elephant mama, haha! La maintenent il me reste juste deux semaines et voilà, bébé arrive!!!!

Je vais t'informer de tout ce qui se passe, hehe! :)

Bissous!!!!!

Carolin

Ps. Det var fasen ansträngande att skriva en francais...höööö! Stor kram till dig Jess!!!

Madame PluPlu said...

Salut Carolin!!! Si heureux de lire votre commentaire!!!
Min Franska är lika stapplande som en häst på två ben, så jag kör på svenska! Hej!! Har tänkt mycket på dig, undrar hur magen mår och så snart det är som bebben kommer, tjohoo!! Hoppas du mår fint och att du har skoj! Jag ser fram emot några foton via mailen sen! Hej å hå va livet är finurligt, eller hur?! Jag har det bra, mycket bättre än innan jul faktiskt, livet känns lite ljusare här på andra sidan sjön nu, det var svårt att flytta, ja, du kanske vet. Men nu är det annorlunda, jag har fått tillbaka lusten å gnistan mer. Jag tester och mailar dig i dagarna 3, men om du inte fått nåt så är det jag som glömt din mailadress. Hoppas jag hinner fram innan bebben ska ut.
Stor kram på dig å mini-dej!
Kram
pluplu