Saturday, January 19, 2008

blub-blub-bla-bla-plu-plu


French, French, FRENCH!!!! I´m loosing my hair over this soooo complicated language! Why is it so hard to learn? I just don't get it at all, practicing really hard, I would say, reading and translating and trying to talk and listening and listening and listening. But no! Nothing stays! I feel like a gold fish in a glass bubble, I can see the world out there, but instead of swimming in it, I'm going around and around in my glass bubble, forgetting where I was one round ago. Blääää! M claims that I'm doing fine, but I think he might say it a bit out of love. :) Well, it's good that he does, it gives me that little extra to keep going.

Otherwise, life is good here, I just learned that my immigration application might be finished processed by end of March, and if really, really lucky even as early as end February! Wow! Then I can work, tjoooohoooo!! I have so much need of working that whenever I start talking about it I get all rounded up and angry and crying out of frustration. I'm telling you friends, this has for sure been the HARDEST thing I have ever done on my life! To push yourself through this porridge of reglations, laws, wondering, worry, thoughts of this and that, context change and assimilation, puh - not easy. But hey, I'm still kicking, neh!
Miss you all! Tell me how you're doing!
Love/pluplu

3 comments:

Anonymous said...

Tjoho! Häng inn deere - du ska nog se att fralla lingot ger sig så småningom. Tyckte det var roligt att du hittat en Svenne community där, det är alltid skönt att få höra moderstungan igen - även om du kanske inte träffar kamrater för livet så är ni ju i samma jolle allihopa.
Jag flyttade till mitt nya bo i helgen vid Telefonplan, skönt att vara tillbaka i förorten (när-förorten iaf). Mitt nya jobb rockar hårt och bra förresten, förra veckan var verkligen en positiv kick, fantastico!
Take car och hälsa M (om du inte kan läsa detta själv ännu)
Kramar

åsa said...

hej!
Det där kommer du fixa galant Jessica, ta små steg i taget och tugga dig långsamt men jävligt envist in i språket så kommer du bli lika slängd i käften som vilken fralla som helst, im sure!
Igår hade Maria fölsdagskalas o vi snackade om trollborden i Arvika. Någon hade nämligen varit hos ett medium och fått feta peptalket.
Annars allt finfint härhemma, vitsippor, kantareller och fästingar står yrvakna i backen eftersom det är någon slags skenvårhöst. Annars har nya året kickat igång rejält,känner på mig att 2008 är vårt år!
Keep it up girl!
kraaaam

Madame PluPlu said...

Tjenixen vänner!

Tack för kommentarerna, värmer så mycket, ni anar inte! Ibland känner man sig lite bortskrumpnad i ett hörn av världen, ni vet. Jojo, fralla lingot ska jag nog klara av till slut, men jag är så frustrerad ibland så jag dör! Men men... Ikväll har jag keramikkurs igen för tredje gången, sen simma som en tok efter det. Och dagarna går! Och ja Å! Detta är vårt år! Love you mina vänner! Ni är vackra!
kramkram
pluplu